Joker ------------------------------------
Hozzászólások : 432 Megbízhatóság : 1283 BF - Hírnév : 7 Regizet : 2019. Oct. 29. Életkor : 42 Tartózkodási hely : BHF Hobbid : Forum Humor : Van :) Ország : Kitüntetés :
| Tárgy: A japán gyártó nemcsak azokra a piacokra fókuszál, melyeket éppen fojtogat a CO2-kvóta. 12/3/2020, 08:27 | |
| Az idén hatályba lépett CO2-kvóta miatt az Európai Unión belül értékesített új személyautók után a gyártóknak komoly büntetést kell fizetniük, amennyiben flotta szinten átlépik a 95 grammos értéket. Ami 100 kilométeren körülbelül 4,1 literes benzin-, illetve 3,5 literes gázolajos fogyasztásnak felel meg. Egyes gyártók várhatóan több milliárd eurós büntetést fizetnek majd, a Toyota viszont kivételt képez, hiszen ez a japán gyártó már hosszú ideje az alacsony károsanyagkibocsátású hibrid modellekre fókuszál. Legalábbis Európában. Ellenben az Egyesült Államokban kicsit más a helyzet. Ezen a piacon a Toyota az ezredfordulón vezette be az első Tundra pickupban debütált, majd pedig a hasonló alapokra épülő Sequoia SUV-ban is megjelent I-Force motort, melynek V8-as csúcsmodellje 4,7 literes volt. A 2007-es generációváltáskor megérkezett az új I-Force erőforrás, mely 5,7 literes V8-as egység nem kevesebb, mint 381 lóerős teljesítményt, illetve 544 Nm-es nyomatékot ad le. Mára ez a motor alaposan elöregedett, de I-Force Max néven érkezőben az utódja. A 2021-ben debütáló Tundrába szerelendő újgenerációs motor termékcsalád várhatóan a Lexusokból érkező V6-os egységekre épül, lesz belőle hibrid változat is, és több mint valószínű, hogy a csúcsmodell továbbra is marad V8-as kivitelű. | |
|